lørdag den 31. marts 2012

Tempelvandring part 1

Tirsdag d. 27/3-12

Idag havde vi planlagt den store tempelvandring men nåede kun halvdelen af havd vi havde planlagt da det tog længere tid end beregnet med busserne.

Da der ikke er morgenmad på hotellet måtte vi allerførst ud og finde noget mad vi tog til Kyoto st som er den store Hovedbanegård for her måtte det da være til at finde noget, det er det også men hold dag op tror ikke der er blevet tænkt logisk da station og mall blev bygget det er et virvar af gange og ikke ret mange skilte står på vesterlandsk så man farer hurtigt vild. Men vi fandt da noget og også lidt starbucks.
Så var det tid til at finde bussen til første stop, det var nemt nok og folk er rigtigt gode til at stå i kø dem der kommer først, kommer først ind og det bliver respekteret det gad jeg godt se i dk.

1.stop: Rokuon-Ji temple (the Golden pavilion)
Entre 400 yen
Et World heritage tempel
Et fantastisk smukt tempel, og her kan alle få et perfekt picture moment for ingen kommer helt tæt på. Man går en rute hvor man kommer næsten hele vejen rundt om templet.
Der var ikke alt for mange mennesker men vi kom også rimeligt tidligt så det var til at komme til.

Bagefter gik vi af en walking rute som Johnny havde fundet på nettet, det første os forbi 2 andre templer.

2. Stop: ryoanji temple
Entre: 500 yen
Fint tempel, med flot have. Rock graden den store seværdighed
Når man skal ind i templet skal man huske at tage sine sko af, så er det bare om ikke at have huller i strømperne.

3. Stop: Ninna-Ji
Entre: 500 yen
Endnu et World heritage tempel.
Man kan komme ind og se templet (husk at tage skoene af)

I Kyoto er 14 af de ca. 2000 templer World heritage og skal derfor bevares.

Da vi havde set det sidste tempel vill vi have en bus tilbage til Kyoto st. Men selvfølgelig kom vi på en bus hvor vores 2 days turist Card ikke virkede så vi hoppede af og måtte betale lidt for den tur.
Heldigvis kom den rigtige bus lige efter men der var selvfølge rigtigt mange mennesker med så man stod rigtigt tæt så er en 30 min bustur altså lang tid.

I Japan går man ind bag i bussen og betaler når man går ud.

Efter frokost var kl så mange at vi ikke kunne nå mere af vores planer så det blev istedet til en lille middagslur og så en tur ned af shoppinggaden for at snuse. Til sidst skulle vi have noget aftensmad og det blev på et sted hvor man kunne få kød på sticks det var ikke lige alt vi kunne afkode hvad var selvom det stod på engelsk så vi kom til at bestille andegump på sticks som det ene af dem det var måske ikke lige så heldigt, resten smagte godt. Her prøvede vi også for første gang saki og det er åbenbart normalt at blande det med øl og komme isterninger og det smagte faktisk godt.
Vi ville også lige havlit dessert Johnny fik green tea is med Japans specielle riskage, jeg fik vanilje is med jordbær og spakling (kan i huske det der slik som knitrede i munden når man spiste det? Det var sådan noget de kom ovenpå, sjov kombi)

Efter en go dag tog vi hjem til hotellet og slappede af.