søndag den 25. marts 2012

turen til tokyo part 2

Vel fremme i Tokyo, efter en 11 timers lang flyvetur som dog heldigvis var uden den store turbulens.

det var dette fly vi fløj med

Stine er klar til afgang. Johnny: Klar og klar, det er hvis så meget sagt, hun have indset at hvis hun ville med var der ikke andre valg muligheder end at flyve, selv om hun helst ville undgå at flyv.

det gik fint da vi kom til narita airport og der var ingen problemer med at komme igennem imigrationen, selvom vi havde hørt at det godt kunne tage lang tid så tog det kun få min så vi var hurtigt ude på den anden side.

Johnny var rygetrængende efter den lange tur. Johnny: Og rygetrængende er han tit, for man må ikke gå og ryge nogle steder i Tokyo, kun må ryge på afmærkede steder(og de kan godt være svære at finde). Men mærkeligt nok, må man ryge på næste alle cafe'er og spiste steder, selv Mc D.

vi fik købt vores busbiletter (hurra for billeder, pegefinger og tegnsprog), og var heldige at bussen afgik bare 10 min efter.

vi står pænt og venter i rakker og geleder.

turen ind til Tokyo tager ca 1 1/2 time med bus og det er det første blik af Japan man får her.

første stop for bussen var ved Tokyo City Air Terminal men da vi kun vidste hvordan vi kom til hotellet fra tokyo station kørte vi videre dertil det viste sig dog senere at vores hotel lå få 100 meter far det første stop der kunne vi have sparet os en lille times gåtur med bagage.

vel ankommet til hotellet fik vi tjekket ind og gik op på vores værelse. Johnny: De troede at det kun var mig som skulle overnatte, men det synes Stine ikke var nogle god ide så det måtte vi hurtige lave om og det var "desvære" ikke noget problem.

Johnny på vores hotelværelse. Johnny: Super godt, et sted man må ryge.

hotelværelserne i Tokyo er små men ikke mindre end i London så det er vi jo vant til, til gængæld er det meget velholdt og pænt indrettet og servicen er i top. Johnny: Ren luksus der er pyjamaser, sutsko, tandbørste, engangsskraber, engangsbørste, engangsvaskesvamp, vatpinde, men kun the ikke kaffe og te'en er pulver the, men det er meget normal her, tror vi, for det er det der er mest af i butikkerne.

efter en lille middagslur(Johnny: lille det er hvis at underdrive vi skulle have sovet 1 time, men det blev til 2 1/2time) gik vi ud for at kigge nærmere på nærområdet og få noget at spise. desværre så var vi lidt for trætte til at overkue at alt står på japanersprog så det var helt umuligt at gennemskue hvad der var hvad også selvom der flere steder var billeder, så vi endte på MacD inden turen gik hjem i seng igen.